Den här bloggens räknare startades den 6 Maj 2009, sedan dess har - - st besökt stället, varav - - st den här månaden. - - st har varit här sedan i måndags och - - st idag, varav - - st är här nu...

onsdag 8 oktober 2008

Välkommen

Jag välkomnar dig, du vackra ljuva mörker.
Det var länge sedan jag kände dig krypa under min hud.
Hur du förgiftar mina drömmar om hopp och längtan... Hur du sakta drar ner mig till det välbekanta och känslodöda minnet av en flicka som en gång livnärade sig på glädje.

Nu har hon vuxit upp och blivit en börda för andra.
Hon har vant sig vid tanken av att alltid stå vid sidan av och titta på.
Se hur dom andra lever livet, umgås och hittar på saker med varandra och hur dom går vidare.
Hon har blivit van att bli vald i andrahand då inget annat duger. Som en reservplan....

"Du kommer aldrig bli vald som nummer 1, Du kommer aldrig vara någons förstahandsval till vän..."

Att inse att man inte duger har blivit en vardag för denna dystra flicka.
Allt hon vill är att vara saknad, älskad... att få känna sig behövd....

Men allt denna flicka kan göra är att drömma innan mörkret har begravt henne helt.